Circuitul birourilor în Primărie – sezonul post-alegeri

5334

Ahtierea după funcții se desăvârșește, se încununează atunci când polițistul comunitar îți ține rezervat locul de parcare din fața Primăriei și primești un birou spațios la etajul unu. Cam așa se pare că gândesc bravii noștri (mai mult sau mai puțin) aleși. Cel puțin asta putem observa după ultimele mișcări de birouri în cadrul Primăriei Tîrgu-Mureș.

Începem descrierea cu o încăpere care se numea în trecut „sala mică de consiliu”. Era o sală de ședințe mai mică, folosită adesea pentru ședințe de comisii. În mandatul trecut pe ea a pus ochii consilierul local Peti Andras, în momentul în care a fost ales viceprimar.

S-a terminat mandatul și toată configurația din Primărie s-a modificat formal, chiar dacă informal Claudiu Maior continuă să-și deruleze nestingherit rolul de primar informal. După ședința de constituire a noului consiliu, fosta sală mică de consiliu, devenit cabinet de viceprimar, a fost luat de secretarul CL Andrei Mureșan. Biroul lăsar în urmă de acesta, avea două intrări. Una dinspre serviciul de relații cu consilierii, cealaltă din biroul intermediar prin care se intra la Csegzi Sandor – veșnic viceprimarul, ulterior consilier personal al primarului. Ușa spre serviciul relații cu consilierii a fost zidită. În acel birou a fost mutată secretara lui Claudiu Maior. În fostul birou al lui Csegzi Sandor s-a mutat Claudiu Maior, iar Csegzi Sandor a luat biroul lăsat liber de Claudiu Maior. În fine, în biroul intermediar dinspre care se face accesul la secretara lui Claudiu Maior s-a mutat biroul de presă.

După toate aceste permutări, Claudiu Maior are de unul singur are un birou de 3-4 ori mai mare decât serviciul relații cu consilierii, unde lucrează 4 persoane. Firește, toate aceste permutări s-au făcut și cu reamenajări, redecorări și schimbat de mobilier, care altminteri era perfect folosibil. De altfel, Biroul Electoral Municipal de la alegerile local n-a avut probleme să funcționeze exact în actualul birou al lui Claudiu Maior.

Am cerut detalii despre costurile acestor amenajări, dar ni s-a răspuns doar că se fac în baza unui contract de reparații curente și că nu s-au facturat aceste servicii, deci nu știm cât costă. Legat de dimensiuni:

„Consilierul Primarului, dl. Claudiu Maior, persoana care îndeplinește și activități de secretaariat precum și o parte a Serviciului de Relații Publice Interne și Internaționale, cam. 47 este compusă din 3 încăperi: cam. 47a cu o suprafață de 12 mp, cam 47b cu o suprafață de 20,35 mp și cam 47c cu o suprafață de 41,6 mp rezultând o suprafață totală de 73,95 mp, cu o medie de 14,79 mp/angajat, acolo desfășurându-și activitatea 5 persoane și totodată menționăm că, în acest spațiu se asigură și activitatea de audiențe.”

Așadar ni se sugerează că domnul Maior ar împărți camera cu alți colegi, ceea ce numai un naiv care n-a auzit niciodată de Tîrgu-Mureș ar putea să creadă. Totuși, mai aflăm din răspunsul la cererea de informații, că totalul suprafețelor din clădire este de 2.650 mp, care la numărul de angajați existenți rezultă 6 mp/angajat. Dacă scădem săile de ședință, saloanele (că birouri e cam puțin spus) primarului și al lui Claudiu Maior, atunci numărul de mp per angajat mai scade un pic.

Important e că ne eschivăm când vine vorba de dat socoteală, dar în rest ne place pe moșie. Birou mari, secretare, polițist comunitar care să țină locul de parcare și-n rest fiecare să se descurce cum poate.

P.S. Ceilalți 23 de consilieri aleși (nu numiți de moșier) își derulează activitatea în 2 săli – sala mare de ședințe 137 mp și sala de protocol (care are și rol de protocol, evident, de pildă fiind sala de conferințe de presă, primit delegații etc.). N-au nicăieri o sală/birou cu acces la calculator, imprimantă sau un dozator cu apă unde să poată depune efectiv muncă de birou.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.