Cum se deturnează banii publici destinați promovării orașului, în bani de campanie

17735

La un moment dat legiuitorul s-a gândit că primăriile au nevoie să poată să promoveze arealul pe care-l au în gestionare, spre binele comunității. Adică, să poată să aloce legal fonduri publice pentru a face localitatea mai cunoscută, în ideea de a atrage în principal turiști, dar și mult dezirabilii investitori – români sau străini, buni oricare, deopotrivă.

Personal nu înțeleg de ce o primărie trebuie să fie interesată de promovare, când legile o obligă să se ocupe în principal de „obiectul” supus promovării. De pildă sunt legi care o obligă să ofere o infrastructură educațională decentă, una rutieră care să garanteze siguranța cetățenilor, să ofere un mediu curat cu suficient spațiu verde pe cap de locuitor și tot așa, pe o paletă largă de domenii. O sumedenie de legi, cu o sumedenie de obligații care revin primăriilor. Absolut nicăieri, în nici un normativ, de orice fel ar fi el, nu se legiferează obligația primăriilor de a se promova.

Plecând de la aceste realități, de la acest context legal, haideți să vedem mai jos cam ce sume alocă Primăria Tîrgu-Mureș la nivelul unui an, pentru realizarea de spoturi video.

După cum se poate vedea, vorbim de sume de ordinul a milioane de lei date pe această așa-zisă promovare, într-o perioadă de aproximativ un an și jumătate. Tot din aceste documente, se poate lesne observa și denaturarea alocării inițiale a banilor publici. La detalierea costurilor apar rubricile bugetare, iar mai apoi, se poate vedea ce fel de clipuri s-au realizat. În ce fel mesajele de 1-8 martie, mesajele de sărbători, de zile internaționale, urări etc. sunt în măsură să promoveze orașul și să atragă turiști, e imposibil de explicat pentru orice expert în marketing. De altfel, se poate observa că absolut toate spoturile se adresează de fapt locuitorilor orașului, nicidecum turiștilor sau investitorilor.

Astfel stând lucrurile, e clar că, plecând de la o alocare bugetară legal făcută, însă total neoportună (prin prisma lipsei de obligație și a prioritizării problemelor locale), destinată promovării orașului, s-a ajuns de fapt la promovarea imaginii șefilor instituției (aceleași 2-3 persoane în toate clipurile), care sunt în același timp și persoane publice, politicieni, chiar candidați în alegerile locale din iunie. Iată cum, folosind o prevedere legală neoportună, scoasă din spiritul în care a fost adoptată, o mână de politicieni din conducerea primăriei își fac de fapt campanie electorală din fonduri publice.

2 COMENTARII

  1. Poate ne explica agentia Malio Company cum plateste oamenii la negru ca sa lipeasca afise electorale in autobuze si de ce o face?
    Cineva o sa faca pârnaie! :>

  2. E ilegala lipirea de afise, scrie in statutul asocierii. si malio face cu primaria diverse, asa ca probabil are oblig6atii la nebunul penal. si campania aia de care zice inmures sunt banii pentru manoila, catana si restul lichelelor care fac campanie descreieratului florea.

Dă-i un răspuns lui tremurici Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.