S-a mai făcut un post de șef în Primărie. Tot nu știm de ce avem nevoie de toți

12727

N-a trecut nici o lună de când făceam recensământul posturilor cu funcție de conducere din Primărie, care au ajuns la 50. Revenim acum cu o cuvenită rectificare, în urma unei știri apărute ieri. Așadar, după ce a renunțat la mandatul de consilier local și cel de viceprimar, nevoit fiind de condamnarea în instanță pentru incompatibilitate, Claudiu Maior iată că și-a găsit rapid un nou job, tot la Primărie. Ne spune chiar dumnealui cu ce se va ocupa: „În ceea ce priveşte persoana mea voi ocupa funcţia de consilier al primarului în principal pe domeniile care ţin de cultură, administraţie ca şi cartiere, străzi şi iluminat”.

Adică va face cam tot ce făcea și până acum în treburile executive din Primărie, atât doar că nu va mai vota în CL. Să vedem ce spune legea în privința consilierilor personali, situație reglementată de Legea Administrației Publice locală actualizată:

„Art. 66. – (1) Primarii comunelor pot angaja, in limita numarului maxim de posturi aprobate, un consilier personal. Primarii oraselor, municipiilor si ai municipiilor resedinta de judet pot infiinta, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, compartiment distinct format din:
a) maximum 3 persoane la orase si municipii;
b) maximum 5 persoane la municipii resedinta de judet.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) este numit si eliberat din functie de catre primar.
(3) Personalul prevazut la alin. (1) isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului primarului.
(4) Atributiile personalului prevazut la alin. (1) se stabilesc prin dispozitie a primarului.”

Deci primarul va da o dispoziție prin care îi va da de lucru consilierului său personal cam ce dorește dumnealui. Însă, cum spune aliniatul 3 al articolului citat mai sus, contractul individual de muncă se încheie în condițiile legii. Tot Legea Administrației Publice Locale mai spune însă următoarele:

Art. 57. – (1) Comunele, orasele si municipiile au cate un primar si un viceprimar, iar municipiile resedinta de judet au un primar si 2 viceprimari, alesi in conditiile legii.
(2) Viceprimarul este subordonat primarului si inlocuitorul de drept al acestuia, care ii poate delega atributiile sale.

Așadar, viceprimarul este subordonat primarului și înlocuitorul de drept al acestuia. Reamintim că la Tîrgu-Mureș aveam până la demisia lui Claudiu Maior doi viceprimari, așadar încă avem unul în funcție, pe Peti András, care poate îndeplini sarcinile executive delegate și eventualul rol de înlocuitor al primarului. Iar la următoarele ședințe CL se va alege și al doilea, pe postul lăsat liber de Claudiu Maior.

Acum să revenim puțin la o situație politică anterioară, când fotoliile de viceprimar erau ocupate de Ionela Ciotlăuș și Józsa Tibor, care reclamau că nu primesc de lucru, în timp ce doi consilieri ai primarului, Claudiu Maior și Csegzi Sándor aveau birouri și atribuții specifice unor viceprimari. Acum, situația probabil că urmează să se repete – Claudiu Maior este nevoit din nou să renunțe la fotoliul de viceprimar și, din nou, contrar spiritului legii care nicăieri nu spune că primarul e obligat să aibă consilier personal și nicăieri nu spune că dacă are, atunci acel consilier poate să-l înlocuiască, primarul îi redă lui Claudiu Maior exact atribuțiile pe care le avea ca viceprimar, însă acum pe postul de consilier personal.

Trăgând linie, după toată această desconsiderare a legii, rezultatul final e că situația în Primărie, rolurile și atribuțiile nu se vor schimba cu nimic. Sunt convins chiar că fostul viceprimar nici măcar nu-și va schimba biroul. În schimb, vom avea pe statul de plată un șef în plus.

Comentarii Facebook

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ