Haideți să discutăm pe marginea educației

1459

În 2015, potrivit Pearson, cea mai mare companie din domeniul educațional, topul sistemelor de învățământ din lume este condus de Koreea de Sud, după care urmează Japonia, Singapore, Hong Kong și renumitul sistem finlandez, care conducea în urmă cu câțiva ani topul. România se plasează pe locul 51.

Raportul oferă și câteva lecții de urmat pentru a avea un sistem educațional performant, lecții pe care o să ne permitem să le redăm mai jos traduse:

1. OCDE (Organisation for Economic Co-operation and Development) estimează că jumătate din creșterea economică în țările dezvoltate din ultimul deceniu a venit de îmbunătățirea abilităților.

2. În ultimii ani, a devenit tot mai clar că cititul, scrisul și aritmetica nu sunt suficiente. Importanța abilităților non-cognitive ale secolului 21 – definite în sens larg ca abilitatile importante de interacțiune socială – este pronunțată.

3. A te asigura că oamenilor le sunt predate abilitățile necesare în viață încă de devreme din copilărie este o metodă mult mai eficientă decât încercarea de a îmbunătăți abilitățile la maturitate. Chiar și atunci când studiile primare sunt de calitate înaltă, aptitudinile scad la maturitate, dacă acestea nu sunt utilizate în mod regulat.

4. Educația continuă, chiar și simpla lectură de acasă, ajută la încetinirea ratei de declin a abilităților legate de vârstă, mai ales pentru persoanele cu înaltă calificare profesională. Predarea la adulți compensează extrem de puțin un sistem educațional slab.

5. Tehnologia poate oferi noi metode de lucru în educația adulților, în special în țările în curs de dezvoltare, dar nu este un panaceu. Există puține dovezi că tehnologia singură, fără alte metode, ajută persoanele să dezvolte noi abilități.

6. În țările în curs de dezvoltare trebuie să se predea competențe de bază mai eficient înainte de a începe să ia în considerare competențe complexe. Nu are sens să se investească în sisteme moderne de predare și tehnologii pentru stimularea abilităților secolului 21, atunci când elementele de bază de alfabetizare nu sunt predate cum trebuie.

Observați că se folosește cam tot timpul termenul competențe în loc de cunoștințe, ceea ce e destul de departe de abordarea românească. N-aș dori să spun că este rețeta perfectă care va garanta o educație reformată și eficientă, însă mi se pare un bun sistem de repere de la care se poate porni o discuție mai profundă. Mi se pare de asemenea destul de important să fixăm aceste principii, acest context (chiar dacă va fi unul diferit de cel enunțat mai sus cu cele 6 principii ale celor de la Pearson) înainte de a discuta despre chestiuni specifice, care au nevoie de context.

E doar o propunere a subsemnatului. Cu siguranță vor fi și alte opinii, mai ales că astăzi, 4 februarie, de la ora 17:30, la restaurantul Asteri (str. Poștei nr. 1) POL vă lansează din nou invitația la discuții libere despre comunitate. Tema de azi: educația.

Sursa foto.

DISTRIBUIȚI

Comentarii Facebook

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ