Din nou rectificare bugetară, din nou bătaie de joc

2681

Primăria Tîrgu-Mureș a publicat pe site proiectul de rectificare bugetară care va fi dezbătut la următoarea ședință de Consiliu Local care va avea loc în această lună. Motivul, s-au încasat 6,3 milioane de lei în plus la buget. Să vedem câteva din cheltuielile absurde spre care au fost alocați acești bani:

19.492 lei – sistem interfonie tip secretariat. Luat la 135 de lei bucata, cum e aici, calculați dumneavoastră dacă mai rămâne vreun angajat din Primărie fără secretară.

62.000 lei – tabelă electronică sala de sport Serafim Duicu. Poftiți de aici, la alegere, unele la jumătate de preț sau chiar mai puțin.

150.000 lei – bani care se adaugă la 200.000 de lei deja alocați, deci 350.000 de lei dați în total pentru mansardarea unei clădiri care nu este a Primăriei. Asta în loc ca acești bani să meargă pentru construcția unui campus nou, ceva mai aproape de nevoile secolului XXI.

2,4 milioane lei – suplimentarea bugetului la sport, care ajunge astfel la 19,1 milioane de lei. Bineînțeles, nici vorbă de detalierea acestor cheltuieli, ca să aflăm din cauză cărui fotbalist sau baschetbalist, ori din cauza cărei investiții pentru acești privilegiați care iau anual bani de la buget fără concurs de proiecte, doar pentru că așa vrea primarul, e nevoie de această suplimentare la bugetul deja extrem de generos de la Sport.

500.000 lei – lucrări de salubrizare și eliberarea deșeurilor de pe rampa veche de gunoi din str. Hotarului. Adică jumătate de milion de lei ne costă faptul că Salubriserv, firmă pe care tot noi o plătim (cu care tot la această ședință se va vota prelungirea contractului de salubrizare), a depozitat aiurea gunoaiele, fie pentru că așa s-a priceput, fie pentru că așa i s-a spus de la Primărie. Poate că această alocare financiară ar trebuie verificată de Curtea de Conturi, iar un procuror ne-ar putea spune cine este vinovat pentru greșeala comisă.

Tot legat de deșeuri, mai există un proiect de hotărâre, din a cărui expunere de motive cităm:

Având în vedere situaţia existentă în domeniul eliminării definitive a deşeurilor:

  • Platforma provizorie a ajuns la capacitatea maximă de depozitare,
  • Conform contractului încheiat cu operatorul de la depozitul Sighişoara, acesta acceptă maximum 3000 tone/lună, în condiţiile în care în municipiul Tîrgu Mureş sunt generate aprox. 7000 tone/lună deşeuri,
  • În urma controlului efectuat în perioada 02-04.09.2015 de către Garda Naţională de Mediu, una dintre măsurile impuse în Nota de constatare nr. 58/04.09.2015, este transportul deşeurilor acumulate, de pe platforma provizorie de la Cristeşti (anexa 1)
  • Solicitrea depusă de către SC Salubriserv SA (anexa 2), cu toate documentele: fişe de calcul, memoriu justificativ, contractul încheiat cu SC Schuster Ecosal Sighişoara şi AVE Harghita Odorheiu Secuiesc, prin care se cere analizarea posibilităţii de acoperirea diferenţelor de preţ, generate de distanţa mai mare la Odorheiu Secuiesc,
  • Faptul că situaţia actuală a gospodăririi deşeurilor este cauzată de întârzierea delegării gestiunii serviciilor de salubrizare din cadrul proiectului „Gospodărirea inegrată a gestiunii deşeurilor solide din judeţul Mureş”,

Având în vedere cele expuse, vă rugăm să analizaţi şi să decideţi:

  1. Alocarea sumei de necesare, din bugetul local pe anul 2015, sumă care reprezintă diferenţa de preţ pentru transportul şi depozitarea deşeurilor neacceptate la Sighişoara, la Odorheiu Secuiesc.
  2. Impunerea unei cote minime de 400 tone/zi transportate de operator, necesare pentru a elimina deşeurile de pe platforma provizorie, într-un timp cât mai scurt.
  3. Plăţile se vor face numai pe baza documentelor legale (bon de cântar, unde există, avize de însoţire a mărfii, etc.) emise de cele două depozite
  4. Demararea negocierilor cu Consiliul Judeţean Mureş cu privire la cofinanţarea diferenţelor de preţ generate de costul transportului.

Cam acesta este rezultatul managementului deșeurilor în județul Mureș. Pe scurt, Primăria și Consiliul Județean au avut vreo 15 ani la dispoziție să gândească și să implementeze o strategie de management a deșeurilor. După ce s-au certat ani de zile, ne-au vândut apoi tot felul de scenarii stiințifico-fantastice despre cum vom împacheta deșeurile în celofan și le vom depozita te miri pe unde, termenele impuse în tratatul de aderare la UE, iar mai apoi termenele din contractul de finanțare pentru strategia târziu adoptată, încep să scoată la iveală incapacitatea administrației locale și județene să gestioneze deșeurile. Iar incapacitatea costă, atunci când îți asumi prin contracte responsabilități pe care nu ești în stare să le gestionezi. Iar în loc să ducem deșeurile la depozitul gata construit la Sînpaul, grație eficienței administrative, trebuie să plătim transportul acestora la Sighișoara sau Odorhei. Din nou, poate un procuror va avea răbdarea cândva să cerceteze și să ne spună cine este vinovat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.