Probleme grave la circuitul auto al CJ

4482

Am aflat de curând că în litigiul dintre Consiliul Județean și firma Cooperativa Edile Appennino care executa circuitul în cadrul proiectului Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring, CJ a ieșit câștigător. Mai mult, a reușit să obțină un nou termen pentru finalizarea proiectului, în iunie 2016. Doar că e nevoie și de găsirea unui nou antreprenor, deci trebuie organizată o nouă licitație. Termenul iunie 2016 e așadar destul de greu, dacă nu imposibil de respectat, având în vedere că mai sunt multe de făcut. Oficial lucrările sunt realizate în proporție de cel mult 67%. Așa reiese din declarații, însă situația la fața locului e mai complicată.

În primul rând, cea mai mare problemă a parcului ar fi, potrivit surselor noastre, proiectarea în sine a pistei. Firma italiană care a lucrat la ea ar fi realizat un studiu din care reiese că pista nu poate fi omologată de FIA (Federation Internationale de L’Automobile) pentru nici un sport cu motor (auto sau moto) din cauza virajelor care sunt prea periculoase și ar pune în pericol viața piloților. Asta se traduce în imposibilitatea de a organiza vreo competiție oficială, deci indirect de a fi mult mai puțin atractivă pentru turiști decât se credea și prevedea în proiectul inițial. Nici măcar cu Federația Română de Automobilism Sportiv se pare că nu s-a lucrat la proiectarea și execuția circuitului, așadar e probabil că nu se vor putea organiza nici măcar competiții naționale. Prin urmare, dacă informațiile noastre se vor confirma la o eventuală finalizare a lucrărilor, circuitul va putea fi folosit doar pentru antrenamente. Așadar, mult mai puțini spectatori, deci mult mai puține încasări pentru cei care îl vor gestiona.

harta mures ring

A doua mare problemă a proiectului este una cam la fel de mare ca și prima și tot de natură tehnică. Se pare că încă din stadiul de proiect nu s-a ținut cont de studiile geo realizate, ceea ce s-a dovedit a avea acum repercusiuni. Circuitul este amplasat pe dealul Cerghidului, unul care a cauzat și în trecut și încă cauzează numeroase probleme drumului județean 151B, care face face legătura între Ungheni și Tîrnăveni. CJ n-avea cum să nu știe de această problemă câtă vreme drumul e în gestionarea acestei instituții, iar problemele cu alunecările de teren revin periodic de zeci de ani. Problema e una extrem de cunoscută în rândul autorităților din Mureș, câtă vreme au fost eforturi comune în trecut pentru a trece drumul la categoria celor naționale, astfel ca investițiile de consolidare să fie preluate de bugetul central. Inclusiv rețelele de gaz au periodic probleme. Și, cu toate acestea, acolo s-a construit acest circuit, fără să fie luate în serios studiile geo, ceea ce ridică deja probleme înainte de finalizarea investiției. Pe o porțiune de 4-500 de metri din cei 3,7 kilometri ai pistei terenul alunecă acum.

Așadar, veștile bune din procesul cu firma italiană sunt doar o mică victorie de etapă, în condițiile în care problemele de omologare și cu alunecările de teren sunt mult mai grave și mai greu de rezolvat. În comparație cu ele, faptul că am scăpat de italieni cântărește foarte puțin în ecuația utilității și eventualei funcționări rentabile a circuitului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.